A sikeres követeléskezelés 6 szabálya
A fizetési hajlandóság továbbra is csökken*, így a partnerek egymás iránti tisztességes üzletmenete. Ez a tény nagyon bosszantó, valamint azt is jelenti, hogy nem csak a saját munkája iránt kell aggódnia, hanem cégének pénzforgalmáért is.
Ebből következik, hogy nem érdemes megkerülni a profi követeléskezelést nyújtó szolgáltatásokat. Jelenleg hat egyszerű szabályt fogalmaztunk meg, hogy tovább segítsünk a kései fizető üzleti partnerekkel szemben.
1. szabály: fizetőképesség ellenőrzése!
Ellenőrizze partnere fizetőképességét (legalább kétévente), még akkor is ha régóta kapcsolatban áll vele!
2. szabály: határidők betartása!
A fizetési határidőket mindig egyértelműen fektessék le a szerződésben!
3. szabály: ne várjon!
Az első emlékeztetőt ki kell küldeni 1 héttel a fizetési határidő lejárta után.
4. szabály: Ügyeljen a pontosságra!
A felszólító levélnek tartalmaznia kell az adós és a hitelező nevét, a követelés összegét, a nyújtott szolgáltatásokat, a számla számát, a számla dátumát, a lejárt és az új fizetési határidőket (legfeljebb 10-14 nap).
5. szabály: Fuvarhoz kapcsolódó iratok fontosak!
A számlákat, emlékeztetők mellé mindig csatoljuk a megfelelő szállítási okmányokat. Természetesen ajánlott levélben, így nem kétséges a célbaérés.
6. szabály: három a magyar igazság!
A második figyelmeztetés sikertelensége után mindenképpen adja át az ügyet követeléskezelőnek vagy ügyvédnek!
TimoCom-ügyfélként előnyt is élvez, hiszen a TimoCom CashCare szolgáltatását igénybe veheti. Megbízható Nemzetközi Követeléskezelés Szolgáltatásunk segít Önnek és cégének; büszkén állítjuk, hogy 89%-os sikeraránnyal dolgozunk.
További információkat a TimoCom CashCare-ről itt olvashat.
*European Payment Index 2013