A logisztikai triumvirátus: az intelligens interfészek implementálását célzó együttműködés
A TIMOCOM és a translogica segítséget nyújt a Quehenberger Logistics vállalatnak a szállítási folyamatok automatizálásában
Ezek közé az ügyfelek közé tartozik a Quehenberger Logistics GmbH is, amely saját logisztikai folyamatai lebonyolításához a TRANSLOGICA GmbH translogica fuvardokumentum-kezelői rendszerét (TDMS) használja, és amellyel már több éve folytat együttműködést. A Quehenberger a teljes európai piac kiszolgálása érdekében is egy innovatív családi vállalkozással dolgozik együtt: a TIMOCOM vállalattal. A Quehenberger Logistics számára az a legfontosabb, hogy nyereségesen használja ki 250 saját járművét és 520 000 m² raktár- és logisztikai területét, valamint szeretne egyszerűsített, automatizált és átlátható folyamatokat lebonyolítani.
Quehenberger Logistics GmbH
A szállítási folyamatok sikeres digitalizációja az interfészeknek köszönhetően
„A TIMOCOM-nak rendkívül fontos szerepe van vállalatunk működésében.” – meséli Christian Fürstaller, a Quehenberger Freight GmbH ügyvezetője. „Vállalataink közös igénye, hogy élen járjunk a digitalizációban. Ez jelentősen megerősített bennünket abban a döntésünkben, hogy a TIMOCOM vállalatra támaszkodunk az interfészek használatát illetően.”
Steven van Cauteren, Head of Key Account & Partner Management, TIMOCOM, a következőt teszi hozzá: „Ügyfelünk célja, hogy a legjobb logisztika középvállalkozás legyen Közép- és Kelet-Európában. A TIMOCOM jövőképe, hogy logisztikai kihívások nélküli világot teremtsen. A három API formájában testet öltött szakértelmünk és megoldásaink kissé közelebb hozták a megvalósításhoz mindkét vállalat vízióját.”
Azokat a mindennapos akadályokat, amelyeket több rendszer egyidejű használata idéz elő, a Quehenberger Logistics a három interfész használatával küzdi le.
Előkészületek és igénylés: egyszerűsített, digitalizált, megbízható
A fuvarbörze interfész translogica rendszerébe implementálása lehetővé teszi a Quehenberger számára, hogy a fuvar- és raktérajánlatokat egyetlen kattintással átvigye a TDMS rendszerből a Marketplace-be. Az eredmény: nem kell kétszer bevinni az adatokat, nincsenek adatátviteli hibák, nő az idő-, költség- és munkavégzési hatékonyság. Azonnal több mint 45 000 potenciális üzleti partner érhető el.
„A két partner agilis megközelítése tökéletes szimbiózist eredményezett, amely már rövid fejlesztési intervallumokat követően kiváló eredményeket hozott.” – jellemezte a szituációt Hansjörg Haller, a TRANSLOGICA GmbH ügyvezetője. „A TIMOCOM és a translogica együttműködése intuitívan kezelhető interfészt eredményez a felhasználó számára. Az interfészek kezelhetősége leginkább a trivago-szerű utazási portálok rendszereihez hasonlítható, amelyekben csupán néhány kattintással kötelező jogi érvényű szerződés jön létre.”
Az interfész mint kulcs az automatizáláshoz
Korábban végeláthatatlan e-mailezésre volt szükség a Quehenberger Logistics mint megrendelő, valamint az adott megbízott között. Most már a translogica rendszerébe integrált fuvarmegbízások interfész küldi ki a megbízást. Teljes mértékben digitalizált módon és kötelező jogi érvénnyel küldi ki a mindkét fél számára szükséges dokumentumokat is, pl. a veszélyes áruk szállításához szükséges dokumentumokat, valamint lehetővé teszi a megbízások közvetlen vállalását is. Az interfész önállóan dokumentálja a rendszerben az állapotváltozásokat is. Ezenkívül elvégzi a releváns (törzs-)adatok archiválását.
A Quehenberger Logistics ezzel fontos lépést tesz az alvállalkozóik érdekében: az e-mailek mellékleteiben szereplő adatokat eddig a megbízottnak manuálisan kellett bevinnie az adott TMS rendszerbe. Az interfésszel megvalósított automatizálásnak köszönhetően elkerülhető ez az adatátviteli probléma, így a Quehenberger Logistics jelentősen tehermentesíti üzleti partnerei belső munkafolyamatait.
„A rendszer használata különösen a hatékonyság tekintetében eredményezett sok javulást. A fuvarmegbízások interfésznek köszönhetően a megbízás adatátviteli problémák nélkül elküldhető. A translogica rendszerébe történő intelligens integráció révén ez csupán néhány kattintással elvégezhető.” – meséli lelkesen Christian Fürstaller. „Fordított szerepben, megbízott félként is élvezzük ennek előnyét.”
Az alvállalkozót is beleértve: valós idejű láthatóság a szállítási láncon belül
Hol van az áru? Mikor szállítják ki? A Quehenberger Logistics és a megrendelő partner számára is ez a két legfontosabb kérdés a fuvarok lebonyolításával kapcsolatban. Ehhez a nyomkövetés interfész nyújt segítséget. Az interfész valós időben elküldi a nyomkövetésre jóváhagyott jármű aktuális GPS-adatait a megrendelőnek.
„A Quehenberger Logistics a nyomkövetési számot szeretné elküldeni az alvállalkozóknak is, ezzel a lehető legátláthatóbbá tenni a folyamatot.” – mondta el Steven van Cauteren.
A gyakorlatban a megrendelő azon kívül, hogy automatikusan megkapja TMS rendszerében a jóváhagyott jármű GPS-adatait, meg is oszthatja azokat másokkal. A TIMOCOM javasolja a nyomkövetési adatok megosztását a partnerekkel, mivel ez jelentősen hozzájárul a kölcsönös bizalom megteremtéséhez. A TIMOCOM IT- és adatspecialistaként ezenkívül adatszolgáltatóként is működik. A 265 népszerű telematikai szolgáltatótól összegyűjtött információkat a megszokott munkafelületükön jelenítjük meg a felhasználók számára. A felhasználók a tervezőszoftverben összehasonlíthatják a translogicától származó GPS-adatokat a megállapodásban szereplő szállítási időponttal. A következő lépésben e szoftverrel kiszámítható a várható érkezési idő, ami nagy előnyt jelent a biztos tervezhetőség szempontjából.
Tanulság: három interfész, zökkenőmentes fuvarozási folyamat
A TIMOCOM, a translogica és a Quehenberger Logistics egyetért abban, hogy a digitalizáció és a logisztika szorosan összetartozik, és hogy még messze nincsenek kiaknázva a lehetőségek.
„Tekintve, hogy a fuvarbörze, fuvarmegbízások és nyomkövetés interfészeink használata gondoskodik a fuvarozási folyamat zökkenőmentességéről, és arról, hogy a kritikus pontokon ne akadjon el a folyamat, tartogatunk még egyebet is az ágazat számára.” – jósolja Van Cauteren. A 2020-as koronavírus bebizonyította, hogy mekkora potenciált jelent a digitalizáció és az automatizálás a logisztikai ágazat számára. A TIMOCOM célja, hogy továbbra is fontos szerepet játsszon a logisztika digitalizációjában, és hogy alapszolgáltatásként a Marketplace-el, valamint további logikai bővítményekkel álljon ügyfelei rendelkezésére, pl. interfészek formájában, valamint úttörőként és útitársként segítse őket.