Spedition Günther Andres e.K.
Jó érzés tudni, hogy nincs egyedül
„Nem is lenne szükség egyáltalán inkasszó irodára, ha nem lennének nótórius nemfizetők", állítja Patrick Andres, diplomás közgazdász (a hanaui Spedition Günther Andres e.K. vezetője). „Azonban ez a gyakorlatban nem mindig így működik. A legrosszabb esetben a számlák már le is jártak. Ekkor jön jól egy független inkasszóiroda. Ebben a kellemetlen szituációban a károsultnak könnyebbséget jelent az, hogy egy inkasszó iroda tisztázni igyekszik a helyzetet. A cégeknek fontolóra kell venniük azt, hogy belemennek egy hosszadalmas és költséges eljárásba, mielőtt a végleges döntést meghozzák", - mondja a tapasztalt közgazdász.
Patrick Andres már sokmindent megélt ebben a szakmában. Egy közepes méretű szállítmányozási céget vezet, így jól ismeri a szakmában az áruszállítással foglalkozó és az ahhoz kötődő szervezeteket. Ha belegondolunk, hogy mennyi árut fuvarozunk naponta, hamar világossá válik, hogy ennek lebonyolítása nem mindig működhet tökéletesen. Komoly cégeknél is problémát okozhat az, hogy a számláikat időben kiegyenlítsék. Az ok többek között az lehet, hogy a számlázási eljárás folyamatát nem tartják be szigorúan, a számlák számos más dokumentumokkal együtt érkeznek, vagy éppen nem megfelelő a kommunikáció a különböző részlegek között.
Vannak akik üzleti szempontból nem becsütelesen viselkednek és esetlegesen csak többszöri felszólítás után hajlandóak fizetni. Amennyiben ilyen esetek sokszor előfordulnak az üzletmenetben, akkor érdemes egy független követelés behajtó szolgáltatást nyújtó céget megkeresni, akik a késve érkező pénzt igyekeznek behajtani. Andres már több intézményt is megkeresett ezzel kapcsolatban: Creditreform, inkasszó irodák, jogászok stb. Végül három éve már a TIMOCOM Soft- und Hardware GmbH inkasszó szolgáltatása mellett tette le a voksát. Mindemellett a düsseldorfi cég ügyfele már tíz éve.
Gyors intézkedés, gyors válasz
Patrick Andres a TIMOCOM gyors reakcióidejét és az inkasszó ügyek tisztázását az alábbiaknak tulajdonítja: „Ez azon alapszik, hogy a TIMOCOM - a fuvar- és raktérbörzén keresztül - hazai és nemzetközi szinten is jól ismeri a szállítmányozási piacokat. A programjain kívül a TIMOCOM egy másik igen erős fegyvertényt tudhat magáénak. A nemfizetők hozzáférését korlátozni és tiltani is tudja a cég, így nyomást gyakorolhat ezekre az ügyfelekre.“
Gyors információ-áramlás
A TIMOCOM cégen belüli gyors információ-áramlásának köszönhető az inkasszóval kapcsolatos ügyeket a lehető leggyorsabban igyekeznek megoldani. Egyértelmű szabályok vonatkoznak ide: Amennyiben a fizetési felszólítás után letelt a 30 nap és a hibás fél továbbra sem egyenlítette ki a számlát, a TIMOCOM hivatalos félként átveszi az inkasszó ügyet. A düsseldorfi cég anyanyelvi munkatársai legjobb tudásuk szerint informálják a károsultakat, és igyekeznek minél előbb az ügy végére járni. Ezzel Önnek megspórolják a szükségtelen ügyvédi és eljárási költségeket. Ahhoz, hogy az inkasszó iroda akcióba lépjen, a károsult félnek el kell küldenie a fuvarokkal kapcsolatos dokumentumokat a TIMOCOM-nak. Ezek a következők: a vállalt fuvar számlája, CMR / fuvarlevél, fuvarmegbízás, fizetési felszólítás. Andres hozzáteszi: „Jó érzés kitölteni a inkasszó nyomtatványt, hiszen az ember tudja ilyenkor, hogy valami biztos történni fog és vigasztalódik azzal is, hogy nem kell többet a nemfizető partnerrel beszélni. Hiszen ezzel rengeteg időt lehet elveszíteni, ami nem tesz jót az üzletnek.“
A kitöltendő inkasszó-megbízási űrlap megtalálható a www.timocom.hu oldalon. Navigáljunk a "Biztonság" fülre, majd baloldalt a TC Cash Care menüpont alatt PDF formátumban le is tölthetjük! Vagy a jobb felső sarokban található keresőmezőbe írjuk be: inkasso. A megbízás során a TIMOCOM és a károsult ügyfél között folyamatos az információcsere.
Jó ár-érték arány
Patrick Andres-nek pozitív tapasztalatai vannak: „A TIMOCOM inkasszó szolgáltatását közel tökéletesnek találom. A sikeres ügyek száma magas, az inkasszó osztállyal történő kommunikáció kitűnő és az ezért az árért kapott szolgáltatás mind hazai, mind nemzetközi szinten megfelelő.“ Amennyiben a követelés-behajtás sikerrel zárul – ez az utóbbi években a beérkezett ügyek 85%-át tette ki - abban az esetben a TIMOCOM sikerdíjat számol fel, ami tartalmazza a kezelési költségeket is. A sikerdíj a hatályban lévő ügyvédi szolgáltatások díjazásáról szóló törvényeknek megfelel (Rechtsanwaltsvergütungsgesetz - RVG), melyről az alábbi oldalon tájékozódhat: Erről bővebben a 'A TIMOCOM nemzetközi inkasszó szolgáltatása' oldalunkon olvashat.
Mit tehetünk a nem megbízható üzleti partnerekkel?
Patrick Andres számára fontos, hogy a TIMOCOM a saját maga által létrehozott TC Secure biztonsági hálózattal igyekszik ügyfeleit védeni. A www.timocom.hu weboldalon a "Biztonság" fül alatt számos tanács, tipp található. A cél az, hogy minél hamarabb kiszűrjük a nemfizetőket. Ha szállítmányozási-fuvarozási cégről van szó, akkor alapvető szabály, hogy be tudjuk azonosítani a partnerünket. Ellenőrizni kell, hogy a megadott faxszám, e-mail cím, amiről a megbízást kaptuk, érvényes-e, illetve tényleg a megbízóhoz tartozik. Bonitás vizsgálatot is kérhetünk a cégről, többek között a Creditreform tud ebben segíteni. A német www.handelsregister.de, illetve a magyar www.e-cegjegyzek.hu weboldalon tájékozódhatunk, hogy üzletfelünk adatai a valóságnak megfelelnek vagy sem.
Ez csak néhány megelőző intézkedés annak érdekében, hogy üzletfelünket megismerjük. A TIMOCOM Assist forródrótja is rendelkezésre áll ilyen jellegű információszerzésre. Hétköznap 8:00 és 16:30 között az alábbi telefonszámon tájékozódhat +36 22 51 59 50. Itt munkatársunk tud Önnek segíteni, többek között azzal, hogy a gyanús ügyfél adatait a TIMOCOM saját adatbázisában kikeresi és egyezteti.
Habár Patrick Andres megfogadja a tanácsokat, még így is találkozhat tisztességtelen ügyfelekkel. Így nyilatkozik: „100%-os tudás soha nem létezik, azonban a TIMOCOM inkasszó szolgáltatásának köszönhetően, a legtöbb ügylet sikeresen zárul. Így ezt a szolgáltatást szívesen ajánlom mindnekinek”.