Fizetési késedelem: mi a teendő, ha a megrendelő nem fizet?
Három tipp a követeléskezeléshez
A fuvar elvégezve, de a bankszámla azonban üresen marad. A vállalkozások abból indulnak ki, hogy az áru kézbesítése után a megrendelő kiegyenlíti a kiállított számlát. Majdnem minden vállalat került már olyan helyzetbe, hogy üzleti partnerei egy része túl későn vagy egyáltalán nem fizetett. Ha letelt a fizetési határidő, ügyvédjéhez kellett fordulni. A jogi szakértőket azonban csak akkor érdemes bevonni, ha semmilyen más lehetőség nem járt eredménnyel. Megosztunk Önnel három tippet arra vonatkozóan, hogy vállalkozóként mit tehet a kifizetetlen számlák esetében, és hogyan kaphatja meg a pénzét.
1. A számla kiállítása
Egyszerű, de fontos lépés. Minél hamarabb kiállítja és elküldi a megrendelőnek a számlát, annál hamarabb sor kerül a kifizetésre. Egyértelműen határozza meg a fizetés esedékességét, a fuvarmegbízási szerződésnek megfelelően. Ez tiszta helyzetet teremt minden érdekelt számára, és így a megrendelő tudni fogja, hogy meddig kell kiegyenlítenie a számlát.
2. Vegye fel a kapcsolatot az üzleti partnerrel
Ha a megrendelőtől várt pénz nem érkezik meg a megállapodásban szereplő határidőn belül, tegyen lépéseket. A megrendelő sokszor nem szándékosan tagadja meg a fizetést, ezért először egyeztessen üzleti partnerével. Ez történhet egy beszélgetés vagy egy írásos formájában, amelyben emlékezteti a megrendelőt a kintlévőségre. A telefonos egyeztetést írásban is erősítse meg. Fogalmazzon egyértelműen arra vonatkozóan, hogy miről van szó, és ne felejtse el belefoglalni:
- a szolgáltatás típusát, a dátumot és a számla sorszámát,
- az összeget,
- a fizetési határidőt a pontos dátummal
- a nem fizetés következményeit
3. Bízzon meg egy követeléskezeléssel foglalkozó irodát
Amennyiben az írásos emlékeztetést követően sem fizetik ki a számlát, még mindig ne adja fel. Mielőtt ügyvédhez vagy végül bírósághoz fordulna, bevonhat egy követeléskezeléssel foglalkozó szolgáltatót a pénz beszedése érdekében. A TIMOCOM Nemzetközi Követeléskezelés Szolgáltatás szükség esetén Európa-szerte elérhető a Smart Logistics System felhasználói számára. A szolgáltatást kényelmesen, online megrendelheti. Semleges közvetítőként anyanyelvi munkatársak szereznek érvényt 25 nyelven az Ön követeléseinek. A TIMOCOM követeléskezeléssel foglalkozó csapata több mint 86%-os sikerrel dolgozik.
Kint lévő követelése van? Kérjen tájékoztatást a TIMOCOM követeléskezelés szolgáltatásáról, és a díjkalkulátorral számolja ki előzetesen a költségeket. Részletes információt talál a weboldalunkon.