07.08.2018

TimoCom: az USA kereskedelmi konfliktusa eddig hidegen hagyta az EU fuvarpiacát

Továbbra is nagy a szabad rakterek iránti kereslet

(5)

Az USA-val való kereskedelmi konfliktus eddig semmilyen hatást nem gyakorolt az európai szállítmányozási cégekre. Habár az EU Bizottsága a várt gazdasági növekedést a 2018-as vámviták miatt 2,3 %-ról 2,1 %-ra csökkentette, a rakterek utáni kereslet az amerikai vámbüntetések után továbbra is egyenletesen a legmagasabb szinten áll. Ezt a TimoCom fuvarpiaci barométere is alátámasztja, ami a szakmai fejlődés indikátora Európa közúti fuvarközösségének.

A kiemelkedő gazdasági helyzet biztosítja a fuvarajánlatok többletét

"Nagy pánikra nem adhat semmi okot, a piac közömbösnek tűnik", mondja Gunnar Gburek, a TimoCom szóvivője, a 2018-as második negyedévének számadatai alapján. Ilyen hatással van a jó gazdasági helyzet a vállalkozásokra Németországban illetve az EU zónán belül, hogy az fuvarajánlat többletet biztosít. Az amerikai politikai befolyás, ami június óta vámbírságot vet ki az EU-ból beérkező acél és alumíniumra, a második negyedév utolsó négy hetében nem mutatott semmi változást.

 

Átlagosan áprilistól júniusig 76 fuvarajánlat jut 24 raktérkínálatra Európa legnagyobb fuvarozói platformjának felhasználóinak. Ez pontosan felvázolja a képet, ami visszamutat az első negyedév magas raktérkínálat keresletére. "A görbe egyre jobban laposodik és lassan egy egyenes vonallá válik", vélekedik Gburek a konstans fejlődésről. A TimoCom platformján naponta akár 750 000 nemzetközi fuvarozási és raktér-ajánlat is megjelenik.

A fuvar és raktér aránya két évvel ezelőtt kiegyenlített volt

Az előző éveken a kínálat és kereslet aránya 70:30 százalékpontokon relatív hasonló szinten alakult. Két évvel ezelőtt teljesen másképp alakult A 2016-os adatok alapján a fuvarajánlatok és szabad raktérkapacitások aránya a második félévben 52:48 százalékon, majdnem kiegyenlítődve alakult.

 

A szállítási erőforrások szűkösen alakulnak a jövőben is

Mit jelentenek ezek a számok az európai gyártó- és kereskedő cégeknek, akik az egyre nagyobb mennyiségű árucikkeiket igyekeznek a fogyasztóik részére eljuttatni? "A rendelkezésre álló szállítási erőforrások szűkösek lesznek a jövőben is", mondja Gburek. Ezt a helyzetet úgy tudjuk ad hoc megoldani, hogy elkerüljük az üresjáratokat és a lehető legjobban kihasználjuk erőforrásainkat. "Különösképpen ezekben az időszakokban, amikor ekkora hiány van, a gyártó- és kereskedőknél eltöltött álló- és várakozási időt kell megpróbálni lejjebb szorítani." Akkor is, ha az EU Bizottsága egy csökkenő tendenciát lát a következő protekcionista USA Vezetőség eljárásai miatt, az EU-n belüli fuvarpiac az elkövetkező hónapokban is keresleti többlettel fog alakulni, jelzi a TimoCom szóvivője.

 

 

További információk a TimoComról: www.timocom.hu

Preuzimanje izvješća za tisak
Fel