Hatékony és gördülékeny a munka a Ghibli, a TIMOCOM és a Selester rendszerének összekapcsolásával

A Ghibli Cégcsoport a TIMOCOM és a Selester interfészeit egy platformon integrálva kínál személyre szabott logisztikai szolgáltatásokat ügyfelei számára

A cégcsoport az elmúlt 25 évben nem csupán a raktárterületét, de eszközparkját és szolgáltatási körét is jelentősen bővítette, és ma már mintegy 100 saját járművel, 300 szerződött és 1.200 minősített alvállalkozó partnerrel működik. A vállalat jelenleg öt kontinensen (Európa, Amerika, Ázsia, Ausztrália és Afrika területén) kínál közúti, légi, tengeri és vasúti szállítmányozási szolgáltatásokat, valamint raktározási és egyéb logisztikai szolgáltatásokat ügyfelei részére. Ami pedig a szolgáltatások minőségét illeti: 2020-ban a cég által szervezett feladatok minősítési aránya elérte a 99,72 százalékos értéket.

A TIMOCOM és a Selester szoftvereinek integrálása 

A globális ellátási láncok összetettségét ismerve nyilvánvaló, hogy a logisztikai szolgáltató vállalatok csak akkor juttathatják valódi versenyelőnyhöz az ügyfeleiket, ha jól bevált alapokra épülő, mégis mindig személyre szabott megoldásokat kínálnak számukra.

Mivel e cél megvalósításához a vállalati működés és az ügyfelekkel való kapcsolattartás szintjén egyaránt hatékony információáramlást biztosító, folyamatoptimalizált informatikai háttérre van szükség, a Ghibli Cégcsoport munkatársai jó ideje használják már munkájuk során az Európában egyedülálló Marketplace-t üzemeltető TIMOCOM fuvarbörzéjét és a Selester Kft. SelExped szoftverrendszerét. A piaci változásokkal lépést tartó, folyamatos fejlesztés jegyében ezért adta magát az ötlet, hogy közösen létrehozzanak egy olyan felületet, amely egy platformon integrálja a két rendszert.

A szükséges egyeztetéseket és a tervezési fázist követően a cégcsoport Nemzetközi Szállítmányozási Osztályának szakértői kialakították a platform külalakját a Selester rendszerén belül. Meghatározták, hogy a Selester rendszere milyen paraméterek alapján osszon meg adatokat a TIMOCOM-mal, és a szükséges folyamatokat összehangolva néhány hét alatt életre hívták az új platformot, amely segítségével a két szolgáltató szoftverei közvetlen módon kommunikálhatnak egymással.

A kezdeményezés fényes sikernek bizonyult. A Ghibli Cégcsoport munkatársai alig egy-két hetes próbaidőszak alatt tökéletesen elsajátították a kifejezetten a vállalat igényeinek megfelelően kifejlesztett új interfész kezelését. Az integrált felületnek köszönhetően jelentősen csökkentek az adminisztrációs feladatok, hatékonyabbá vált a kapacitáskeresés és a fuvarfeladatok meghirdetése, a TIMOCOM minősített alvállalkozói rendszere pedig továbbra is minőségi garanciát jelent a fuvarfeladatok elvégzésére.

Az eddigi tapasztalatok alapján az előzetesen meghatározott elvárások teljesültek, a platform abszolút beváltotta a hozzá fűzött reményeket. A Ghibli Cégcsoport szakemberei azonban máris további fejlesztésekben gondolkodnak, hiszen úgy érzik, a fuvarozói és szállítmányozó-keresési szokások összehangolásában továbbra is jelentős potenciál rejlik még.

 

Fel