Több mint 60 kilométert tett meg Kínában egy önvezető kamion
Elsőként kapott engedélyt az amerikai TuSimple arra, hogy az országban közúton teszteljen önvezető teherjárművet.
Mint arról a CleanTechnica beszámolt, a TuSimple rendszerét korábban már sikeresen tesztelték Arizonában. Az önvezető rendszerek fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalat elsőként kapott engedélyt arra, hogy kínai közutakon tegye próbára az önvezető járművet. A cég szerint tökéletesen sikerült a kísérlet.
Tesztvezetés Kínában
Ehhez hasonló, közúton zajló tesztfutást még nem hajtott végre senki az ázsiai országban. Ezt Cheng Lu, a TuSimple elnök-vezérigazgatója „jelentős mérföldkőnek” nevezte.
Korábban a Rival Plusnak volt lehetősége egy 30 kilométeres tesztre Kínában, ám azt egy forgalom elől lezárt autópályán hajtották végre. A TuSimple két évvel ezelőtt egy arizonai vasútállomás és egy elosztóközpont közötti 130 kilométeres távon próbálta ki először önvezető kamionját.
Az idén júniusi, összesen hét tesztutat a cég teherautója a sanghaji Yangshan mélytengeri kikötő útjain és a Tonghaj hídon teljesítette. A TuSimple China két évig dolgozott a 4-es szintű (SAE) önvezetésre képes rendszeren.
Hogyan zajlott az önvezető kamion tesztelése?
Az idei próbafutások során a vezető nélküli kamion több mint 60 kilométert tett meg városi utakon és autópályán, különböző időjárási körülmények között. Az önvezető járműnek figyelembe kellett vennie a jelzőlámpákat, a közlekedési táblákat, ügyelnie kellett a sávváltásokra és a leállósávban várakozó autókra. Ezen kívül a kamionnak a le-, és felrakodás szimulálása miatt a rámpához kellett tolatnia. Az utak során köd és oldalszél is nehezítette a TuSimple teherautójának útját, melyet végig követett egy biztonsági autó.
A vállalat szerint a nyergesvontató hibátlanul teljesítette az utat. Mindössze egyetlen olyan „minimális kockázati tényező” merült fel a teszt során, ami kívül esett a teherautó működési tervezési tartományán. A TuSimple kínai leányvállalata a sikeres próbafutást követően folytatja a tesztelést az országban. Az egyelőre nem derült ki, hogy mikor kívánják kereskedelmi forgalomba hozni az önvezető teherautókat.
Mit hozhat a jövő?
A sikeres kínai teszt azt sugallja, hogy a TuSimple a jövőben tovább duzzasztja az Ázsiára összpontosító üzletágát. Terjeszkedési céljaikat a kontinensen az is alátámasztja, hogy a nyár elején Japánban is megkezdték az autonóm teherautók tesztelését. Korábban az amerikai szabályozó hatóságok ellenőrzése miatt fontolgatták a kínai leányvállalat értékesítését, végül vezetői átszervezések és tisztújítások után májusban bejelentették, hogy megtartják a kínai érdekeltséget. A TuSimple az elmúlt hónapokban több hullámban bocsátott el 300 alkalmazottat, akiknek többsége a cég amerikai részlegénél dolgozott.
Az új trendeknek megfelelő önvezető rendszerek fejlesztésével foglalkozó vállalat jövőre ismét Arizonában tervez fontos tesztet. Elképzeléseik szerint az államban található Tucson és Phoenix között indítanának útnak egy sofőr nélküli kereskedelmi járatot, ami már rakományt is szállítana.
Közben stratégiai partnerségre lépett a teherautókat és buszokat gyártó Navistar és a TuSimple. A két vállalat már 2018 óta dolgozik együtt az önvezető gépjárműveken, az együttműködést pedig szorosabbra fűzhetik, miután a Navistar tulajdonrészt szerzett a startupban. Céljuk, hogy a 4-es szintű önvezető rendszerekkel ellátott kamionok gyártása már jövőre megkezdődhessen. Reményeik szerint ezzel a TuSimple mielőbb hozzájárulhat az Egyesült Államok 800 milliárd dolláros közúti árufuvarozási ágazatának biztonságosabbá és költséghatékonyabbá tételéhez.
Az autonóm járművekkel kapcsolatos kísérleteket sokan azért kísérik kiemelt figyelemmel, mert megoldást jelenthetnek a sofőrhiányra.
Csatlakozzon a TIMOCOM Marketplace-hez még ma és próbálja ki az új funkciókat!