Értékelje logisztikai partnerét - értékelési funkció a TIMOCOM-on
Az értékelési funkciónak köszönhetően a megbízók és a megbízottak az elvégzett fuvarokat követően értékelhetik egymást a Smart Logistics Systemben. Ezzel felhasználóként Ön is elősegíti a rendszer átláthatóságát.
Mi az egyik legértékesebb kincsünk? Az időnk, legyen szó bármilyen munka teljesítéséről. A logisztikai és szállítási feladatok szervezésekor is kulcsfontosságú az idő. Éppen ezért lényeges, hogy akár fuvarozók vagyunk, akár gyártók vagy kereskedők, a lehető legtöbb folyamatot digitálissá tegyük, hagyjuk, hogy gépek és algoritmusok dolgozzanak helyettünk, és temérdek időt spóroljanak meg nekünk, amit munkavégzésre, vállalkozásunk bővítésére és bevételeink növelésére fordíthatunk.
A TIMOCOM Smart Logistics System éppen ilyen digitális rendszer. Regisztrálást követően egyetlen belépéssel több funkciót és alkalmazást is használhat, így a fuvarajánlatok közti kereséstől és a fuvarajánlatok elfogadásától a szerződéskötésen át az elvégzett munka értékeléséig a teljes folyamatot ugyanott bonyolíthatja le.
Azzal, hogy az ügyfelünk lesz, nem csak időt takarít meg: biztonságos rendszert használva kereshet a járművének megbízást egész Európában (elkerülve ezzel az üresjáratokat), és hosszú távon működő partneri kapcsolatokat tud kiépíteni számos céggel.
Az első lépés: a fuvarbevitel
A TIMOCOM Smart Logistics Systemben a fuvarbörze révén találják meg egymást a megbízók és a fuvarozók.
A megbízók, akik az árujuk szállítására fuvarozó partnereket keresnek, a fuvarbevitellel vihetik fel a megbízás részleteit a potenciális partnerek (fuvarozók) számára. Megadják, milyen árut, mikor, milyen technikai feltételekkel - gépjármű felszereltség, palettacsere stb. - és hová kell elszállítani.
Számos tulajdonsággal pontosítható a megbízás azért, hogy a szükséges gépjármű és a megfelelő fuvarozó behatárolható legyen. Az is megadható, hogy nyomkövető legyen-e a gépjárműben. A fuvar adatain kívül a megbízó elérhetősége is megjelenik, amelynek segítségével a fuvarozó fel tudja venni vele a kapcsolatot.
Ha a fuvarozó és a megbízó megtalálja egymást, a fuvarmegbízás elfogadása, a szerződéskötés és a fuvar teljesítése következik.
A fuvarmegbízás elfogadásának folyamata
Amikor megegyezik egymással a fuvarozó és a megbízó, a fuvarmegbízáshoz a rendszer az ajánlatból emeli át az adatokat - felrakó, lerakó, címek stb - és ehhez tud mindenki saját maga által hozzá fűzött dokumentumot feltölteni. Ebben szerepel a fizetési határidő, a fuvardíj összege, esetleges kötbérezés stb.
Amennyiben eddig ismeretlen partner jelentkezett Önnél, akivel még nem dolgozott együtt, a fuvarbörze programon belül a profil menüpontban ellenőrizheti le a cég adatokat a kapcsolattartók adataival együtt. Itt nézheti meg, hogy ahonnan Önt hívták, ahonnan Önnek írtak, az valóban ahhoz az adott céghez tartozik-e. Ismeretlen cég vagy személy jelentkezése esetén megfelelő szűrő az is, hogy kérésre tud-e adni TIMOCOM-számot. A Smart Logistics Systemben szereplő partnerek ugyanis kivétel nélkül kapnak egy azonosító számot.
A következő lépés a szerződéskötés az adott munkára. Fontos, hogy mindig olvassa át figyelmesen a szerződést, egyezik-e minden adat, határidő, fizetési mód, opció, desztináció, feladat az előzetes fuvarajánlattal. A szerződés aprólékos ellenőrzése azért ennyire lényeges, mert mindig az utoljára megkapott dokumentáció az érvényes szerződés.
A közúti árufuvarozás legfontosabb dokumentuma: a fuvarlevél
Miért kell kiemelten foglalkozni fuvarozáskor a fuvarlevéllel? Mert ez a dokumentum szolgáltat információkat a szállítást végző cég számára a szállítandó áruról. Rögzíti a fuvarozáshoz köthető adatokat, leírja a szállítandó áruk paramétereit, valamint igazolja a feladó részére, hogy a fuvarozó átvette az árut azzal a kötelezettséggel, hogy elszállítja és kiszolgáltatja a címzettnek. Ugyanakkor igazolja a fuvarozó számára is, hogy az árut ki adta át fuvarozásra, és hogy kinek kell leszállítania.
A CMR a nemzetközi fuvarlevél. Elvileg csupán a nemzetközi szállítmányozás esetén kötelező, ám a hazai szakma is szívesen használja. A szállítás megkezdése előtt a fuvarlevelet legalább három példányban töltik ki; egy a fuvarozóhoz, egy a megrendelőhöz, egy pedig a rakomány mellé kerül. Ezeket a megrendelő és a szállítmányozó saját aláírásával hitelesíti, ezzel mindketten elismerve az árufeladás körülményeire (mennyiségre, időpontra stb.) vonatkozó adatokat. A nemzetközi CMR fuvarlevél kitöltése magyarországi viszonylatban 6 példányt jelent: 3 eredetit és 3 másolatot. Ezek a bank példánya, a határspedíció példánya, az indító vámhivatal példánya, a fuvarozó példánya, az átvevő példánya és a feladó példánya.
A fuvarlevélről és a fuvarlevél kitöltéséről egy korábbi blogbejegyzésünkben írtunk részletesen.
Ha a fuvarmegbízás teljesült, pontozhatja az értékelési funkcióval
Az értékelési funkciónak köszönhetően a megbízók és a megbízottak az elvégzett fuvarokat követően értékelhetik egymást a Smart Logistics Systemben. Ily módon felhasználóként Ön is elősegíti a rendszer átláthatóságát – megbízásról megbízásra.
Miután a partnerek száma jelentősen bővült a rendszerünkben - csak a magyar piac többezer ügyfelet jelent - és ezen a hatalmas piacon, ebben a szektorban sem ismerhetik egymást személyesen a partnerek, felmerült az elvégzett munka értékelésére. Olyan módszert választottunk, amellyel könnyen, hatékonyan, gyorsan láthatóvá tehető, ki hogyan dolgozik.
A partner adatlapján szereplő értékelések alapján is dönthet egy megbízó, hogy szeretne-e vele együtt dolgozni.
Az értékelés csak abban az esetben valósulhat meg, ha a fuvarmegbízási szerződést a TIMOCOM rendszerén keresztül bonyolították, és a fuvar már teljesült. Szöveges értékelésre nincsen lehetőség, a fuvarozót akár gyorsaság, pontosság megbízhatóság stb. alapján 1-től 5 csillagig terjedő értékeléssel lehet pontozni. Első körben nem is látható az értékelés, hanem az adott partner, akiről az értékelés szól, megnézheti, és egy alkalommal lehetősége nyílik a módosításra felfelé.
Az értékelésen kívül létezik egy úgynevezett feketelistás funkció is a programban, ami arra szolgál, hogy ha valakivel nem szeretne a partner dolgozni, vagy a továbbiakban együttműködni, a feketelistára rakja, az ő ajánlatai meg se fognak nála jelenni. Ez a másik fél felé nem megy ki, ő nem látja, hogy feketelistára került.
Az értékelés fő célja, hogy a bizalmat kiépítse két - egymást még nem ismerő - partner között.
Regisztráljon a TIMOCOM Smart Logistics Systembe, használja okos funkciót, fordítsa hasznára mindazt, amit az alkalmazások nyújtanak, növelje bevételeit, és értékelje partnereit!